monaštvo

Monaštvo

Fenomen monaštva neodvojivo je vezan s religioznim iskustvom općenito te stoga nije nepoznat ni izvan kršćanstva. Pokrenut iskustvom božanskog i slijedeći svoj nagon tražitelja, čovjek će se uvijek iznova pokušati uzdići iznad objektivnog, ali krhkog i prolaznog zemaljskog. Nerijetko te pokušaje prati neuobičajena radikalnost, što je vlastita monaštvu.

U kršćanskom monaštvu to traženje poprima oblik gledanja i nasljedovanja Krista u kojem se božansko objavljuje i prilazi čovjeku u Bogočovjeku Isusu. Povijest toga traženja ukratko je predstavljena u prilozima koji slijede.

 

Ono što nam je nadasve potrebno u ovomu povijesnom trenutku jesu ljudi koji će, prosvijetljenom i proživljenom vjerom, učiniti Boga vjerodostojnim u ovomu svijetu… Potrebni su nam ljudi čiji će pogled biti upravljen ravno prema Bogu, odakle će učiti pravu čovječnost… Samo po ljudima koji su u dodiru s Bogom Bog se može vratiti među ljude.

Potrebni su nam ljudi poput sv. Benedikta iz Nursije koji se u vrijeme rasapa i dekadencije udubio u krajnju samoću, uspjevši nakon svih čišćenja koje je morao proći izići na svjetlo, vratiti se i utemeljiti Montecassino, grad na gori koji je, uz mnoge ruševine, ujedinio snage od kojih se oblikovao jedan novi svijet. Tako je Benedikt, poput Abrahama, postao ocem mnogih naroda. Preporuke njegovim monasima […] naputci su koji i nama pokazuju put koji vodi u vis, izvan kriza i ruševina.

Benedikt xvi

Život i pravilo svetog
oca Benedikta

sv-benedikt

Pozoran na znakove vremena Benedikt je shvatio da je potrebno živjeti radikalnu evanđeosku svetost u običnim svakodnevnim životnim vidovima svih ljudi. Bilo je potrebno da herojsko postane svakodnevno, a da normalno, svakodnevno postane herojsko.

Ivan pavao ii

Benediktovo Pravilo

Pravilo Dana

Svakodnevno se u samostanu čita odlomak pravila. Prema Benediktovoj želji ono se ima u godini dana tri puta pročitati. Ovjde nam se možete pridružiti pa iz dana u dan s nama upijati duh sv. Benedikta koji živi u svakom retku njegova Pravila.